معرفی انواع تبلیغات محیطی و بهترین تبلیغ محیطی کسب و کار شما

بنا به گفته آینده دارن موزیک :

در واقع با تبلیغات محیطی همانند رسانه ای عمل می کنیم که قصد ابلاغ پیامی را به مردم دارد. این تبلیغات در درجه اول باید به اندازه کافی جذاب و خلاقانه باشند تا توجه افراد را به خود جلب کنند. تبلیغات قادر هستند که برای فهم کلام و پیغام، افراد و مخاطبان زیادی را جذب کنند. 
آشنایی با انواع تبلیغات محیطی
این نوع تبلیغات را در دسته های زیر می توان دسته بندی کرد:
پوسترهای دیواری و بیلبوردهای نمایشی
این نوع تبلیغات محیطی در مکان های خاص و پر جمعیت مورد استفاده قرار می گیرند و در مقیاس بزرگ طراحی می شوند. نمونه چنین تبلیغاتی را می توان در بزرگراه ها یا بازارهای بزرگ و خیابان های شلوغ شهر دید. این بیلبوردهای نمایشی دارای صفحه نمایش دیجیتالی، جلوه های نوری زیبا و متحرک و خلاقیت های سه بعدی هستند. پوسترهای دیواری نیز در مکان هایی با جمعیت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً در نصب این پوسترها، نماهای ساختمانی رو به جاده و بزرگراه انتخاب می گردد.

بیلبوردهای تبلیغاتی
یکی از راه های جذب مخاطب، استفاده از بیلبورد در فضای شهری است. این بیلبوردها بر طبق دامنه دید افراد طراحی می شوند و در معرض نمایش قرار می گیرند. جذب مردم در این نوع تبلیغ به شکل انبوه انجام می شود و از این رو بسیار شبیه به تبلیغات رسانه ای می باشد. معمولاً تاثیر بیلبورد اگر به اندازه کافی خلاقانه باشد، سطح وسیعی را در بر می گیرد. بیلبوردها از این نظر که طیف وسیعی از افراد را با کمترین هزینه و بیشترین پوشش فرا می گیرند، اهمیت دارند. ضمن اینکه قابلیت دسترسی بالایی دارند.

تبلیغات ترانزیت
همه شما زمانی که سوار مترو، اتوبوس های شهری و بین شهری، قطار، تاکسی و …. می شوید، با مجموعه ای از تبلیغات پیرامونی رو به رو هستید. این دسته از تبلیغات، جزء تبلیغات محیطی هستند. همچنین تبلیغات ترانزیت به شکل وسیعی در فرودگاه، ترمینال و …مورد استفاده قرار می گیرد. مسلماً استفاده از این تبلیغات، مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد. این تبلیغات به شکل هدفمند ارائه می شوند. چنین تبلیغاتی در محیط های حمل و نقل به شکل های مختلفی چون نمایشگرهای دیجیتالی، تبلیغات روی دستگیره های وسایل نقلیه، نمایشگرهای سه بعدی، صفحه نمایش های منور، نمایشگرهای ال ای دی و پوشش ایستگاه های وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

مبلمان شهری
در این نوع از تبلیغات، از علائم و نشانه ها کمک گرفته می شود. به گونه ای که این نشانه ها در مراکز عمومی و خرید در محل گذر عابران پیاده تعبیه می شوند. بیشترین حوزه مبلمان شهری مربوط به داروخانه ها، مدارس، مراکز خرید، سوپرمارکت ها، فروشگاه ها، مغازه های مواد غذایی و آژانس های تبلیغاتی می باشد. همان طور که می بینید این حوزه های انتخابی نیز در مسیرهای پر رفت و آمد مردم واقع شده است. همه این اقدامات منجر به در معرض بودن بیشتر تبلیغات می شود.
عروسک های تن پوش تبلیغاتی
افرادی بدین منظور به کار گرفته می شوند تا این لباس های عروسکی را بر تن کنند و بدین شکل در بین مردم حضور یابند تا بتوانند توجه افراد را جلب و اقدامی مفید در زمینه تبلیغات داشته باشند. بیشتر رستوران ها، نمایشگاه ها، سیرک ها، سینماها و… از این تبلیغات محیطی برای جذب مشتری استفاده می کنند. این عروسک ها به خصوص برای خردسالان بسیار جذاب و قابل توجه است. پلاکاردها و اعلامیه توسط این عروسک ها در معرض دید مردم قرار می گیرد. گاهی برای جلب توجه بیشتر از موسیقی نیز در کنار این عروسک ها استفاده می شود.
تبلیغات مراکز خرید
این نوع تبلیغات به شکل هدفمند توسط بازاریان و کسبه برای جلب مشتری انجام می شود. یعنی فرد مقابل به خوبی نیازهای مشتری خود را تشخیص داده و درصدد جلب رضایت اوست. برای چنین تبلیغاتی از کلیه فضای مرکز خرید مانند درب آسانسور، پله های برقی، محوطه داخلی ساختمان مرکز خرید، بنرها، شبکه های دیجیتالی و پوسترهای دیواری استفاده می شود.
علاوه بر موارد ذکر شده، تبلیغات محیطی دیگری نیز به تازگی وارد محیط های شهری شده است. این تبلیغات با هدف خاصی ارائه می شوند. خلاقیت در تبلیغات پیرامونی حرف اول را می زند.
سایر تبلیغات محیطی

تبلیغات مکان هایی مانند دانشگاه، هتل، سینما، داروخانه به شکل نمایشگر و یا پوسترهای دیواری
کاربرد پروژکتور بر روی ساختمان
نمایشگرهای پیست اسکی
بیلبوردهای متحرک نصب شده بر روی پشت افراد
نمایشگرهای دیجیتالی
رسانه های داخل پمپ بنزین
رسانه های ساحلی

نمایشگرهای دیجیتالی نسبت به دیگر تبلیغات محیطی بی دردسر هستند. اول اینکه نیاز به استخدام فردی برای این کار وجود ندارد، ضمن اینکه سطح وسیعی را نسبت به تبلیغات پوستری در بر می گیرند، به خوبی می تواند جلب توجه کنند و قابل استفاده در تمام ساعات شبانه روز می باشند.

مزیت های تبلیغات محیطی
اطلاع رسانی: این تبلیغات آگاهی لازم را نسبت به خدمات و محصول شما ایجاد می کند و از این رو باید به شکل ساده و بدون حاشیه اطلاع رسانی شود.
انعطاف بالا: این پیام رسانی در بسیاری از مکان های بزرگ و در معرض دید که فرد چاره ای به جز توجه به آن ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.
تکرار: تبلیغات محیطی به طور مکرر مورد توجه افراد قرار می گیرند. به عنوان مثال یک نمایشگر دیجیتال در بزرگراه هر روز در معرض دید رانندگان قرار می گیرد و تکرار می شود.
اعمال هدف با مخاطب خاص: شما باید بدانید که تبلیغات خود را در چه مکان هایی انجام دهید. مسلماً برای تبلیغات لباس باید مکان هایی از مراکز خرید را انتخاب کنید. چون بیشترین مخاطبان شما در این مکان ها حضور دارند.

محدودیت های تبلیغات را بهتر بشناسید
اول اینکه تبلیغات پیرامونی مشخص نیست تا چه اندازه ای تاثیر گذار است و نمی توان این میزان را به درستی تعیین نمود.
این تبلیغات نباید جدا از سایر تبلیغات قرار بگیرند. بلکه باید در کنار آن ها مطرح شوند تا طیف وسیعی از افراد را تحت تاثیر قرار دهند. در این صورت بیشتر نقش تکمیلی دارند.
تبلیغات در ذهن افراد باقی می ماند اما این که چه میزان از افراد اقدام به خرید محصول و اطمینان می کنند، مشخص نیست.
تبلیغات پیرامونی به شکل لحظه ای عمل می کنند و متاسفانه زیاد شدن آن ها در پیرامون شهر، دیگر جذابیتی برای افراد ندارد. حتی اگر این تبلیغ برگرفته از نیاز آن ها باشد. این لحظه ای بودن موجب می شود که شما ظرف مدت کوتاهی آن چه را که مبلغ آن هستید، بر روی نمایشگر دیجیتال بزرگراه به مدت بسیار کم و در جملات کوتاه نشان دهد. به دلیل اینکه هم نمایشگر و هم فرد مخاطب هر دو در حال تحرک هستند.
این موارد ممکن است موجبات ناراحتی رانندگان و شهروندان را فراهم کند. به عنوان مثال حواس پرتی راننده را در خیابان ها به دنبال داشته باشد. این مورد بیشتر در بیلبوردهای تبلیغاتی دیده می شود.
گر چه بسیاری از تبلیغات محیط شهری به شکل متوسط بر اذهان عمومی تاثیر می گذارد اما در دنیای کسب و کار امروزی ابداً نمی توان چشم بر روی تبلیغات و بازارهای رقابتی دیگر بست. بنابراین باید از متدهای روز دنیا در زمینه تبلیغات محیطی به صورت صحیح و به جا استفاده کرد.

منبع : آرگا

برچسب :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *